Hej alla Fans! Idag skriver jag Sofia själv utan Paulina men vi läser fortfarande tillsammans. Nu har vi läst till kapitel 12 så nu ska jag ”recensera” de kapitlena. Häng pååååå!

Vendela har skickat brevet till Wilhelm Silveus, han skriver på ”gammelsvenska” och det tycker Vendela är lite konstigt. Hon hittar inte heller honom på eniro eller på google. Efter några dagar skriver han tillbaka, han skriver att han snart är 15 år och han bor i Villa Svartå. Sen skrev han att han vill veta mer om Vendela. Hon tror att allt bara är ett skämt. Tänk om det är Cornelia som skickar alla breven? Tänkte Minna och Vendela på chatten. Hon var ju vid ån när Vendela hämtade brevet. Och hon är ju konstig och det måste vara en konstig person som skriver på ”gammelsvenska” trots att man är 15 år.

Jag tycker att boken verkar bra hittills, innan var den lite långtråkig men nu när Cornelia är ”misstänkt” blir den lite mer spännande. Jag hoppas att den inte blir sämre och att Minna kommer tillbaka. (Minna är Vendelas kompis som flyttade innan sommarlovet) Om ni inte har läst boken så tycker jag att ni ska läsa den för den är jättebra.

Lite konstig vinkel men man ser allt hoppas jag. Författaren är Ingelin Angerborn.

Av: Sofia Kuylenstierna, 5D

 

En reaktion till “11 kapitel i Månfågel

Lämna en kommentar